Dét kan du bruge Facebook Pixel til

Har du problemer med, at folk forlader din side uden at købe eller henvende sig?

Det er slut nu…Hvis du har læst vores øvrige artikler, har du helt sikkert opdaget, at flere af dem handler om Business Manager og Facebook Pixel.

Men hvad er det her Facebook Pixel nu lige for noget?
Og hvorfor går vi så meget op i at skrive om det?

Det tager jeg fat på i dette blogindlæg, hvor du kan blive meget klogere på de utallige muligheder, der gemmer sig

Facebook Pixel er kort sagt et stykke kode, der bliver lagt ind på din hjemmeside.

Den kode opsamler al trafik, der er, og så kobler den det sammen med data fra Facebook.

Hvis Pixlen kan registrere, at den besøgende har en Facebook-profil, bliver der nu sendt data til din annoncekonto på Facebook.

Og hvad kan du så bruge den data til?

✅ Du kan lave målrettede annoncer på Facebook til besøgende baseret på de produkter, de har kigget på

Det vil sige, at du kan lave en annonce, der fx handler om én specifik ydelse, og så kun vise den annonce til personer, der har besøgt netop den side, der handler om den ydelse.

På den måde ved du, at de har interesse, og du kan dermed holde dine annonceringsudgifter nede ved kun at vise annoncer til personer, der er relevante for dig.

Har du flere ydelser/produkter, kan du også bruge netop denne funktion til, at du ikke skaber støj på din egen linje:
Med det skal du forstå, at du måske har 1) en prisvenlig ydelse 2) en medium-dyr ydelse 3) en dyr ydelse

Du vil naturligvis helt sælge 3), men nogle er måske kun klar til at købe 1) eller 2).

Kører du kun ud med annoncer om den prisvenlige ydelse, så risikerer du, at dem, der var klar til at købe ydelse 2) eller 3) vælger at købe den prisvenlige i stedet – og dermed mindre fortjeneste til dig.

Kører du kun annoncer ud om ydelse 3), risikerer du at alt for mange slet ikke køber, fordi du endnu ikke har nok troværdighed hos dem – eller fordi de ikke har økonomi til det.

En Facebook Pixel giver dig muligheden for at vise annoncer om 1) til dem, der har vist interesse i 1) osv.

✅ Du kan opsætte Facebook Katalog, så du kan fremvise præcis de produkter, de viste interesse i

Facebook Katalog giver dig mulighed for at fremvise dine produkter – og produkter relateret til – i en dynamisk karrusel.

Med andre ord:
Den dynamiske karrusel kører automatisk og viser hele tiden produkter til dem, der har set på en vare eller lagt den i kurven, men som har forladt siden uden at købe.

Det er faktisk noget, jeg kan hjælpe dig med at sætte op fra kun 995,- i måneden

✅ Du kan lave look-a-like målgrupper, der i ekstrem høj grad ligner fx dine besøgende, købere og lignende

Facebook har en enorm datamængde til rådighed, og de ved jo stort set alt om os alle sammen – det ved vi godt.

Men nu hvor den data alligevel ligger der, hvorfor så ikke udnytte det?
Facebook kan nemlig finde ud af at sammenkoble de enorme datamængder og se, hvem der har lignede karakteristika, og så kan du lige pludselig ramme alle de personer, der ligner din målgruppe.

✅ Du kan få helt konkret viden om, hvad dit annonceafkast er for hver enkel annonce

Facebook Pixel opsamler ikke kun viden om dine besøgende – den kan også se, hvordan de agerer på din hjemmeside.

Dermed kan du få svar på ting som:

  • Hvor mange penge køber de for i din forretning?
  • Får du kundehenvendelser ud af annoncerne?

Dermed kan du nemt få et overblik over, om dine annoncer er rentable

✅ Du kan blive meget klogere på, hvem din målgruppe er

For Facebook giver dig viden om deres alder, køn, platforme, tidspunkt for konvertering og meget, meget mere …

… og sådan kan jeg altså fortsætte listen 

En Facebook Pixel danner altså hele grundlaget for, at du kan få succes med din annoncering – uden det bliver der blot skudt med spredehagl.

Det måske bedste af det hele er, at du ikke behøver tænke på, at det hele skal sættes op på én gang.

Du kan allerede nu opsætte din Pixel – noget som jeg i øvrigt også meget gerne vil hjælpe dig med – og derefter kan du lade den indsamle data, uden at du behøver tænke på at opsætte annoncer, katalog og målgrupper

Skulle du selv have mod på at kaste dig ud i opsætning af din pixel, har jeg skrevet en guide til dig, som du finder ved at klikke her.

– Mette Korshøj Pedersen
Head of Social & Content

Kontakt mig hvis du vil have hjælp til Facebook-annoncering

Samuel Glaes
Partner | CEO
sg@aveo.dk 70 40 40 50
Sidst opdateret:
04 / 10 / 2023
Facebook